Saturday, June 6, 2009

life without mom not life


ماما يارب تيجى بقه


بصراحه بيت من غير ام لا يسوى شيئااااااااا

انا فعلا بصمت ان انا من غير ماما معرفش اعمل اى حاجه خالص ولا اروح ولا اجى
ماما حبيبتى حبت تشوف غلوتها عندنا وحنقدر نقعد من غيرها يوم واحد ولا لأ
فقررت تروح تقعد مع العيله فى راس البر يومين
بما ان ولدها لسه بيمتحنوا ومخلصوش امتحانات وارف انا مش عارفه انا حاسه ان احنا طولنا اوى فى المتحانات دى

بجد من اول يوم بجد حسيت بفراغ جامد فى البيت بجد حسيت ان فى حاجه كبيره نقصانى جداا
بس مش بحاول ابين اوى وانا بكلمها
المهم بقه المفروض ان انا الىحطبخ بما ان انا فاضيه ومش ورايا امتحان خاااااااااالص
بجد كرهت نفسى وحسيت بماما جامد وهى بتقول لنا ساعدونى فى حاجه انا تعبت
وما شاء الله حصل حاجات لما طبخت
لازم اتحرق فى ايدى تحس ان الفرن دى مصتقصدنى مش عارفه ليه
كل ما اجى اعمل حاجه لازم اتلسع
يالله خير

بس انا عايزه اقول انا انا دلوقتى حسيت بماما جداااااااااا فى تعبها علشانها فى كل حاجه
ويارب تيجى بكره بقه لحسن الواحد زهقان جداااااااااااااا
انا بس كنت بفضفض شويه

I Miss You MaMeee

10 comments:

Mostafa Algyar said...

هو اكيد الواحد ميعرفش يعيش من غير مامته او بباه على حد سواء
وخصوصا الام حبتين علشان تقريبا هي البتشيل البيت على اكتافها
واكيد في غياب اي حد منهم الواحد بيحس بالمسؤوليه ومدى كبرها ويدعي ان الغائب يرجع

على العموم ربنا يرجعها ليكي بالف سلامه

وسلامي ختامي

yusra said...

والله حاسه بيكى جدااا
لان أنا عندى المشكله ديه بصفه مستمره
كل مده لازم ماما تسافر لجدتى اسكندريه
(ما أنتى عارفه بقى :) )
بجد من غيرها تحسى ان البيت مالوش أى لازمه وفيه حاله صمت كده حتى لو ميييين قاعد معاكى

يلا ربنا يرجعهالك بسلامه يارب
ويخليها ليكى ويديها الصحه :)

hoda said...

//علشان تقريبا هي البتشيل البيت على اكتافها
واكيد في غياب اي حد منهم الواحد بيحس بالمسؤوليه ومدى كبرها ويدعي ان الغائب يرجع //

فعلا والله بتتعب جامد واحنا مش بنقدر ده اوى


على العموم ربنا يرجعها ليكي بالف// سلامه//

يااااااااااااااااارب

//وسلامي ختامي//

شكرااا جداااا لمرور حضرتك

hoda said...

والله حاسه بيكى جدااا //
لان أنا عندى المشكله ديه بصفه مستمره
كل مده لازم ماما تسافر لجدتى اسكندريه
(ما أنتى عارفه بقى :) )//

ربنا يخليكى ياحبيبتى
اه عارفه والله ربنا يكون فى عونك


بجد من غيرها تحسى ان البيت مالوش أى// لازمه وفيه حاله صمت كده حتى لو ميييين قاعد معاكى//

فعلا والله انا واختى قاعدين لوحدنا مع بابا حاسه ان احنا ساكتين وهادين والبيت هادى جدااااا مع ان احنا قاعدين بنتكلم بس برده الام حاجه تانيه فعلا

//
يلا ربنا يرجعهالك بسلامه يارب
ويخليها ليكى ويديها الصحه :)
//
يااااااارب يايسرا
مرسيه ليكى ياحبيبتى ربنا يخليكى:-*

MY FATE said...

ربنا يرجعها ليكي بالسلامة
أنا كمان اتحطيت فى الموقف ده قبل كده
لما ماما سافرت تحج وكنت فى ثانوي
كانت أيام ما يعلم بيها الإ ربنا فعلااا
مفيش زي الام فى البيت بجد
ربنا يخليلنا كل الأمهات ياااااااارب
سلااام يا عسل :)

hoda said...

//ربنا يرجعها ليكي بالسلامة//

يااااااااااااااارب


أنا كمان اتحطيت فى الموقف ده قبل كده//
لما ماما سافرت تحج وكنت فى ثانوي
كانت أيام ما يعلم بيها الإ ربنا فعلااا
مفيش زي الام فى البيت بجد
//

فعلا بجد الام حاجه تانيه فى البيت

ربنا يخليلنا كل الأمهات ياااااااارب
سلااام يا عسل :)
ياااااااااااارب
مرسيه ليكى ياحبيبتى
:):)

BoooBa said...

لازم اسيب بصمه ف الموضوع
انا لسه شيفاه حالا ودا طبعا لظروف الجهاز القاهره والاحتلال العائلى عليه

المهم الف سلامه ع اييدك وحمد لله ع سلامه مامتك لو كانت رجعت وربنا يرجعها بالسلامه لو مكنتشى رجعت

كفايه كده
اما اروح ارد ع البوست التانى بقى
:D :*

hoda said...

//
لازم اسيب بصمه ف الموضوع
انا لسه شيفاه حالا ودا طبعا لظروف الجهاز القاهره والاحتلال العائلى عليه
//

انا عارفه اسلوب القهر ده
بس علشان اخواتك صغيرين لسه وبيلعبوا العاب وكده

//
المهم الف سلامه ع اييدك وحمد لله ع سلامه مامتك لو كانت رجعت وربنا يرجعها بالسلامه لو مكنتشى رجعت

//
اه ياهبه والله بتوجعنى جدااا
بس الحمد الله
اه رجعت بالسلامه
مرسيه ليكى ياحبيبتى:-*:-*

Roody said...

ربنا يخلي مامتك ياارب
وميحرمكوش منها ابدااا
والف سلامة على ايدك ياهدى
ومعلش يابنتى كل ده بيحصل والله واكتر كمان
عشان بس نعرف قيمتهم ونقدرهم كويس
ربنا يخليهم يااارب
سلام يادودو

hoda said...

//ربنا يخلي مامتك ياارب
وميحرمكوش منها ابدااا //

يااااارب

//والف سلامة على ايدك ياهدى
ومعلش يابنتى كل ده بيحصل والله واكتر كمان
عشان بس نعرف قيمتهم ونقدرهم كويس //

الله يسلمك ياحبيبتى
اه والله فعلا عندك حق
مرسيه ليكى ياروضى