Saturday, January 3, 2009

الرجوع الى الماضى.............

ذكريات الماضى

اكيد كل واحد منا يحب يفكر فى زمان ايام الطفوله وحياته وهو صغير
اكيد كانت احلى حياااااااااااااه
الطفوله هى البراءه ..الامان.. الراحه.. الحريه.......

اكيد كل واحد بيقعد مع نفسه يفتكر زكرياته وايام طفولته والحاجات الى كان بيعملها وهو صغير والشقاوه
يعنى مثلا وانا صغيره كنت احب اجرى فى الشارع جداااااااااااا واعمل سباق انا واصحابى
دلوقتى لو اى شخص فى الشارع دلوقتى انت شوفته بيجرى لكونه مشتعجل او اى حاجه تانيه حتقول عليه مين الاهبل الى بيجرى فى الشارع ده
الواحد وهو صغير بيعمل كل حاجه بحريه من غير ما حد يتكلم عليه


يااااااااااااااااااااااااريت ايام الطفوله ترجع تانى.....

اكيد كل واحد مننا بيفتكر حاجه فى ايام طفولته كان بيعملها ونفسه يعملها الوقتى!!!!

انا اخر حاجه عايزه اقولها انى عايزه اوصف طوفلتى بكلمه واحده
صفاء البال


ياريت كل واحد يوصف طوفلته بكلمه واحده..............

15 comments:

Anonymous said...

عند حق والله يابينتى
كفايه راحه البال عدم تحمل مسئوليه اى شىء وعدم التفكير فى المستقبل وكفايه كمااااان مكناش بنتحسب ع اللى بنعمله اللى فاكره من طفولى حاجات كتير
بس مش مهم لان كانت طفوله كل شقاوه وكسر ايد ورجل من كتر الشقاوه

Anonymous said...

اه فعلا يا هدى

انا الطفوله بالنسبالى كانت كل حاجه حلوه ... و ليت الطفوله تعود يوما :)

اول بقى ما الواحد كبر ودخل ثانوى ..او يمكن قبل كدا كمان بدأنا نحس ان احنا مسؤولين شويه وحاجات ينفع تتعمل وحاجات لأ ...يعنى بقى فيه خط احمر

على عكس الطفوله بتعملى اللى انتى عايزاه من غير تفكير ولا خوف بس لو غلطى اللى بيتحمل الغلط ...اهلنا :)

دلوقتى بتمنى بس يوم من بتوع الطفوله ولو انها كانت منغلقه الى حد ما

هههههههههه
انتى فكرتينى بموقف حصلى فى الحضانه ...ههههههه

ضحكتينى والله :D

فكرتينى بمواقف كتير مضحكه بجد وخصوصا لما كنت باجى مصر فى الاجازه ...عليا مواااااقف
كفايه كدا لاحسن البوست كبر قوى :)
بس بجد شكرا لانك فكرتينى بنفسى وانا صغيره ضحكتينى شويه وانا بذاكر زيفت وير :(

Anonymous said...

اه مبروك يا لولو على البلوج :)

Mirage said...

الف مبروك على البلوك ياهدى ^_^

موضوعك تحفة فعلا معاكى حق ايام ماتتعوضش ...... كنا بنقول امتى نكبر دلوقتى العكس تماما محدش عاجبه حاله ههههههه ... بس هى فعلا ايام نتمنى انها ترجع

شكرا على موضوعك ياجميل


ســــــــــلام

Habhoba said...

اهلا بيكى يا دودى ف عالم الغوامق :)

طبعا ايام الطفوله دى مفيش اجمل منها ولا احلى منها

نفسى ارجع صغيره تانى :)

عشان اعمل الحاجات اللى كنت بعملها

اه صحيح مبروك ع الـــــــــــــــ الجديد
وعقبال اما ابارك لك ع اللى ف بالى :))

Anonymous said...

"كفايه راحه البال عدم تحمل مسئوليه اى شىء وعدم التفكير فى المستقبل وكفايه كمااااان مكناش بنتحسب ع اللى بنعمله"

اه واله ياوسام عندك حق كفايه راحه البال
"بس مش مهم لان كانت طفوله كل شقاوه وكسر ايد ورجل من كتر الشقاوه"
ههههههههههههههههههه
انا عارفه طبعا انتى بلاش اسيح بقه



" و ليت الطفوله تعود يوما
"
يااااااااااااريت واله يادينا

انتى فكرتينى بموقف حصلى فى الحضانه"
"
طب مضحكينا معاكى
ولا اقولك ابقى احكى لى بعدين لما اشوفك

وربنا معاكى فى مزاكره السوفت وير

اه مبروك يا لولو على البلوج "
"
الله يبارك فيكى
مرسيه لمروروك

hoda said...

الف مبروك على البلوك ياهدى" "
الله يبارك فيكى يانسمه
"كنا بنقول امتى نكبر دلوقتى العكس تماما محدش عاجبه حاله"
اه والله محدش عجبه حاله
شكرااااااا لمرورك


اهلا بيكى يا دودى ف عالم الغوامق""
ايه رايك حاسه انه حلو

نفسى ارجع صغيره تانى""
امنيه حياتى والله يابوبه

"اه صحيح مبروك ع الـــــــــــــــ الجديد"

الله يبارك فيكى يابوبه ياحبيبتى

"وعقبال اما ابارك لك ع اللى ف بال"

ياااااااارب ان شاء الله

kattko0otta said...

موضوع حلو اوىى يادودو
وياااااااااريت فعلاااا ايام الطفوله ترجع تانى والواحد يرجع صغير تانى
عل الاقل فعلااا الواحد كان باله مرتاح ومش شايل هم لحاجه
ياريت كل واحد يوصف طفولته بكلمه واحده.
راحة البـــــــــال
راحة البـــــــــال
راحة البـــــــــال
ياااااريت ارجع صغيره تانى

hoda said...

"ياريت كل واحد يوصف طفولته بكلمه واحده.
راحة البـــــــــال
راحة البـــــــــال
راحة البـــــــــال"

يااااااااااااااااااااه يابوبه للدرجه دى
ياااااريت ارجع صغيره تان""
امنيه حياتى

Anonymous said...

اولا الف مبرووووووك يادودو على البلوج

والموضوع بجد حلو اوووووى
وبجد فعلا احلى حاجة فى الطفولة راحة البال
وكمان ان الواحد كان بيعمل كل حاجة بحرية من غير ماحد يعلقلة على تصرفاتة ولو عملتى حاجة غلط يقولوا معلش دى لسة طفلة ياااااااة ياريت الواحد يرجع صغير تانى والله بجد ايام مش تتعوض

فاطمة

MY FATE said...

الموضوع رااااائع
أنا عايشة عمري كله وأنا عندي حنين للماضى
وكلمة واحدة توصف الطفولة
وهى أكتر سبب بيخليني أحن للطفولة
هى لاااا مسئولية
مكنش فيه مسئوليات خاالص
ومكنتش بأفكر فى بكرة
شكراا على الموضوع
سلااام

hoda said...

اولا الف مبرووووووك يادودو على البلوج""
الله يبارك فيكى يابطه ياحبيبتى

والموضوع بجد حلو اوووووى""
مرسيه ليكى ياحبيبتى

"وكمان ان الواحد كان بيعمل كل حاجة بحرية من غير ماحد يعلقلة على تصرفاتة ولو عملتى حاجة غلط يقولوا معلش دى لسة طفلة "
هو ده فعلا الى بيتقال
مرسيه ليكى يابطه على مرورك

hoda said...

"الموضوع رااااائع
أنا عايشة عمري كله وأنا عندي حنين للماضى
"
شكرااااااااااا جدااااااااا
كلنا واله عندنا حنين للماضى ونفسنا الايام دى ترجع تانى

شكراااااااااااا لمرورك

Anonymous said...

موضوع جميييل جدااايا هدى

وفعلا والله عندك حق ياااااريت الايام دى ترجع تااانى ( وليت الطفوله تعود يوما :lol: (

وهيا فعلا جمله واحده توصفها

راااااحه الباااال :D

سلاااااام

hoda said...

"وهيا فعلا جمله واحده توصفها

راااااحه الباااال"

هى فعلا دى اقرب كلمه لها
مرسيه لمرورك